Sponsoring
Een rally zonder sponsoring is haast niet voor te stellen en een rallyauto zonder reclame stickers kun je amper een rallyauto noemen…
Dat is maar goed ook, want zonder sponsoring zou deze sport gewoonweg geen bestaansrecht hebben en zou al het spektakel dat deze mooie sport oplevert voor de fans verloren gaan.
Wat maakt rallysport interessant voor sponsors? Het belang van reclame is algemeen bekend, maar hoe kies je de juiste vorm? Hierbij zijn twee zaken van groot belang, de doelgroep en de uitstraling.
Wat de doelgroep betreft bereik je met de rallysport niet alleen de autosportfans. Rally’s worden niet verreden op een beperkt aantal afgesloten circuits, maar op verschillende locaties in het land. Ook in de buurlanden België en Duitsland worden evenementen gereden. Dit maakt rally een zeer toegankelijke sport voor iedereen. Iets wat terug te zien is in de omvang en de variëteit van het publiek.
Maar natuurlijk blijft de aandacht niet beperkt tot de mensen die een evenement bezoeken. Tijdens een rally worden er enkele honderden kilometers afgelegd waarvan het grootste gedeelte over zogenaamde routesecties. Op deze verbindingsroutes zijn de equipes gewone verkeersdeelnemers tussen het alledaagse verkeer. Ook hier trekken de opvallende rally bolides altijd voldoende aandacht. Daarnaast zijn er nog de lokale en landelijke media die in toenemende mate aandacht schenken aan deze hoogwaardige tak van autosport. Voor de Nissan 350Z Cup heeft Nissan Nederland besloten in 2009 in de vorm van TV reportages haar bijdrage te doen. Gedurende het rallyseizoen heeft het programma ‘RTL GP’ –Rally Report- van elke wedstrijd van de Nissan 350Z Cup verslag gedaan. Door deze intieme vorm van verslaggeving zal uw onderneming voldoende in beeld komen.
Het tweede belangrijke punt ‘de uitstraling’ is iets waar sponsoring een duidelijke toegevoegde waarde kan bieden. Door een sport te sponsoren met de juiste uitstraling kunt u de kenmerken van deze sport associëren met uw bedrijf. Dus wilt u geassocieerd worden met dynamiek, uw goede grip op de zaak of één van de vele andere aspecten van de rallysport, dan is het sponsoren van het rallyteam de juiste keuze voor u.
Het voorgaande is op zich al een interessante manier van reclamevoering, toch kunt u als sponsor nog meer uit uw sponsoring halen. Vanzelfsprekend bent u vrij om beeldmateriaal van de Nissan met uw naam erop te gebruiken voor uw eigen promotie doeleinden. Het rallyteam verzorgt posters en ander reclame materiaal ten behoeve van de sport en het team. Ook is het mogelijk om onder bepaalde voorwaarden de Nissan zelf als eyecatcher te gebruiken op bijvoorbeeld beurzen of bij uw eigen bedrijf. Maar hier hoeft het niet bij te blijven. Voor nog meer betrokkenheid nodigen wij u graag uit tijdens de rally om samen met het team te genieten van die unieke rallysfeer.
Tijdens de jaarlijkse sponsordag bent u samen met uw gasten (aantal gasten afhankelijk van het beschikbaar gestelde budget) van harte welkom tijdens een evenement. Een volledig verzorgde dag voor u en uw gasten compleet in rallysfeer. Leef mee met de monteurs als ze in beperkte tijd de Nissan weer klaar moeten maken voor de volgende proef en volg de equipe op de voet tijdens de klassementsproeven.
Een tweede sponsordag speelt zich af op het circuit van Assen of Zandvoort. Daar biedt het team de mogelijkheid om zelf een plaats te nemen in de Nissan en enkele spannende rondes op het circuit mee te maken. Als sponsor ontvangt u voor beide dagen een uitnodiging voor u en uw gasten. Laat u informeren over de mogelijkheden.
Kortom, stap in als sponsor en ontdek de wereld die rally heet!
Laatste Nieuws
04-10-11: | Hellendoorn rally 2011 |
12-09-11: | Op naar Schutte Informatiserings Rally 2011 |
18-06-11: | Rallyteam intensief bezig met zoektocht |
25-05-11: | Rallyteam Walraven blijft positief! |
01-05-11: | Korte tac rally voor rallyteam Walraven |